شما اینجا هستید: خانه » اصلی » کلید طلایی کمپین های تبلیغاتی موفق

کلید طلایی کمپین های تبلیغاتی موفق

کلید طلایی کمپین های تبلیغاتی موفق

زنجیره های یک کمپین تبلیغاتی موفق

در گذشته زمانی که شرکتی قصد برگزاری یک کمپین تبلیغاتی را داشت بیشتر بودجه خود را به مدل های محبوب و حرفه ای، تبلیغات چاپی، تبلیغات بیلبوردی و موارد این چنینی اختصاص می داد و منتظر می ماند تا فروش افزایش پیدا کند. اما این روزها برند ها بیشتر در تلاشند تا با مشتریان ارتباط دوستانه تری برقرار کنند و از آنها بازخورد بگیرند. مشتری هم این ارتباط را می پسندد و دوست دارد برند محبوبش نیاز های او را درک کند.

چه چیزی یک تبلیغات خوب را ایجاد می کند؟

علی رغم صرف زمان و مبالغ بسیار ، هنوز هیچ پاسخ ساده و دقیقی برای این پرسش قدیمی پیدا نشده ، اما طبق بررسی های صورت گرفته ۵ عنصر زیر وجه مشترک بسیاری از کمپین های تبلیغاتی موفق هستند.

*داشتن یک داستان

تبلیغات موفق همواره با یک داستان همراه است. تبلیغات شما باید بتواند یک داستان قابل درک ، جالب و متقاعد کننده برای مخاطبان بیان کند که به وسیله ی ارتباط با این داستان ، مخاطب وارد دنیای برند شما می شود. اگر برند شما یک داستان خوب برای همراه کردن مخاطب ندارد ، سعی کنید یک داستان ایجاد کنید. یک داستان خوب می تواند به سادگی پیام های تبلیغاتی و ارزش های برند شما را در ذهن مخاطب نهادینه کند.

*سادگی

معمولا تبلیغات ساده بسیار ساده تر به خاطر سپرده می شوند. اگر شما سعی کنید پیام های تبلیغاتی پیچیده ای را به مخاطب انتقال دهید ، مخاطب گیج می شود و شاید هیچ گاه دقیقا متوجه ارزش های برند شما نشود.

*موقعیت مشابه

در تبلیغات خود سعی کنید جامعه ی مخاطبان خود را به دقت و با تمام جزئیات تصور کنید.با شناخت دقیق جامعه ی مخاطبان و شناخت دقیق دغدغه های آنها سعی کنید در تبلیغاتی که می سازید دقیقا از نقطه ی نگاه آنها به موضوع نگاه کنید و سعی کنید تمام جزئیات ، کارکتر ها ، داستان ها و … را به گونه طراحی کنید که مخاطب شما زمانی که تبلیغ شما را مشاهده می کند، بتواند تشابهات خودش را با تبلیغات شما تشخیص دهد و چنین جمله ای در ذهن او نقش ببندد ” این دقیقا همان چیزی است که میخواستم “.

اگر تبلیغات شما تشابه زیادی با اکثریت مشتریانتان داشته باشد آنها با برند شما درگیر می شوند و به تبلیغات شما توجه ویژه ای میکنند.

*شوخ طبعی 

شاید هیچ چیز نتواند مثل یک شوخی محترمانه در تبلیغات مخاطب شما را درگیر خود کند. البته باید توجه کنید که زمانی که شما می خواهید در تبلیغات خود با مخاطب شوخی کنید اولا باید مخاطب خود را دقیقا بشناسید ( مخاطبان شما از چه قشر و طبقه اجتماعی هستند؟ رنج سنی آنها چند سال است؟ ترند ها و عبارت های ویژه ی جامعه هدف شما کدام اند ؟ ) دوما حدود را بشناسید تا به رابطه میان شما و مشتریان آسیبی وارد نشود.

*برند سازی 

برندسازی حلقه گمشده کمپین های تبلیغاتی موفق است. بسیاری از اوقات شاهد هستیم که یک کمپین تبلیغاتی جذاب برگزار می گردد بعد از مدتی شما می توانید تبلیغات را به خاطر بیاورید اما دقیقا نمی دانید که کدام شرکت این تبلیغ را انجام داده بود! و این باعث می شود تا این شرکت نتواند از تمام مزایای این تبلیغات برخوردار شود. برند شما باید تبلیغات را مال خود کند، اما چگونه؟ در تبلیغات خود سعی کنید از یک کارکتر ویژه که مختص برند شماست یا یک صدای متمایز یا یک رنگ خاص و … استفاده کنید تا مخاطب هر زمان که تبلیغات شما را به خاطر آورد بتواند تشخیص دهد که این تبلیغ مربوط به برند شماست نه رقبایتان!

آنچه حرف اول را در تبلیغات می زند شناخت صحیح احساسات مخاطب و خلاقیت است. اما نکات یاد شده در بالا، وجه مشترک اغلب کمپین ها موفق تبلیغاتی بوده اند. به روایتی دیگر این ۵ عنصر شرط لازم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی هستند نه شرط کافی.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *