شما اینجا هستید: خانه » عکاسی » عکاسی تبلیغاتی » تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تعریف عکاسی صنعتی و تبلیغاتی :

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی :عکاسی صنعتی : عکاسی تبلیغاتیعکاسی صنعتی چیست ؟

عکاسی صنعتی شاخه ای از عکاسی است که هدفش عکس گرفتن از محصولات صنعتی می باشد تا به کمک آن، محصول مورد نظر را معرفی کند و از این راه توجه مشتری ها را به خود جلب کند. در عکاسی صنعتی عکاس می بایست توانایی تاثیر گذاری روی ذهن بیننده را با نشان دادن چند تصویر از زوایای مختلف محصول ساخته شده داشته باشد، در نتیجه باید فنون کار را بداند و روی ثبت تصویر تمرکز کافی داشته باشد تا اثر قابل توجهی خلق کند که در عین حال به واقعیت نیز نزدیک باشد.

منظور از ثبت عکس واقعی در عکاسی صنعتی این است که، تصاویر برای معرفی باید واضح و مشخص باشند زیرا به طور معمول از آنها در کاتالوگ و خبرنامه ها استفاده می شود، درنتیجه استفاده از تصاویر اغراق آمیز می تواند اعتماد مشتری را سلب کند.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی شاخه ای از عکاسی است که با هدف آگاهی دادن به مردم از وجود محصولي خاص به آفرینش تصویری اغراق آمیز مي پردازد ، تصويري که آن را عالی و بدون نقص جلوه مي دهد. اين شاخه از عكاسي اين احساس را به بیننده القا مي کند که برای استفاده در زندگی روزمره به آن محصول نياز دارد و او را به خرید کالا(ها)ی مورد نظر ترغيب و در واقع با استفاده از این روش برای کارفرما جذب مشتری می نماید. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

در بازار کار انواع برند ها در رقابت با یکدیگر تلاش می کنند تا محصولات خود را بهتر و قوی تر از بقیه ی محصولات معرفی کنند و با طرح بندی و مدیریت عالی آن را به فروش برسانند و با عکاسی تبلیغاتی و ثبت تصویر های تاثیر گذار روی مردم، سطح محصولات خود را در بازار ارتقا داده و مشتری هایشان را ثابت نگه دارند.

تفاوت های  عکاسی صنعتی و تبلیغاتی :

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی  چیست ؟

اما تفاوت عکاسی تبلیغاتی با عکاسی صنعتی چیست؟ همان طور که در بالا گفته شد، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی شاخه هایی از عکاسی می باشند که به طور طبیعی شباهت های بسیاری به یکدیگر دارند. تنها جنبه ای که می تواند این دو را از هم تمییز دهد این است که در عکاسی تبلیغاتی ، تصویر غیر واقعی و با اغراق فراوان ارائه می گردد که نیازمند پردازش های بسیاری است تا تصویر را برای استفاده ی روز مره عاری از نقص جلوه دهد . در نتیجه عکاس می تواند از ذهن خود برای پردازش استفاده کند. در نقطه ی مقابل اما، عکاس صنعتی نمی تواند از این تکنیک استفاده کند. به عبارت دیگر به علت لزوم واقعی بودن تصویر در عکاسی صنعتی، عکاس مجاز به استفاده از تخیل خود برای تاثیر گذاری در بیننده نیست و باید سوژه را به همان صورت که در واقعیت وجود دارد ارائه دهد. برای دستیابی به این هدف عکاس باید مجهز به ابزار مناسب از جمله لنز و دوربین خوب باشد . چرا که برخلاف عکاسی تبلیغاتی که پردازش عکس دارای اهمیت بیشتری است ، در عکاسی صنعتی تمرکز روی ثبت تصویر با کیفیت از محصول است و این مستلزم داشتن مهارت بالا و ابزار مناسب می باشد. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

 

کانون تبلیغاتی نوآوران پیشرو در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

همیشه منتظر ایده های خلاقانه از نوآوران باشید

برای مشاوره و سفارش در زمینه عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نشانی دفتر مرکزی: رشت ، خیابان شهدا ، ساختمان نوآوران

Tel/Fax: 01333829429

Telegram: 09354051082

Email: adnoavaran@yahoo.com

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *