شما اینجا هستید: خانه » تبلیغات محیطی » بیلبورد » بیلبورد های تبلیغاتی محیطی

بیلبورد های تبلیغاتی محیطی

بیلبورد های تبلیغاتی محیطی

بیلبورد های تبلیغاتی

بیلبورد تبلیغاتی محیطی : ایران در حال حرکت است، مردم زمان بیشتری را صرف در حمل و نقل و زمان کمتری را در خانه صرف میکنند. به این ترتیب، جامعه همراه ما باعث می شود تبلیغات بیلبورد در فضای باز یک ابزار مهم برای نشان دادن پیام در مقابل چشم مردم باشد. بیلبورد  های تبلیغاتی می تواند یک راه موثر برای تولید نام و به رسمیت شناختن یک محصول برای مصرف کنندگان در حال حرکت باشد. در سال ۹۴ بیش از ۵۰ درصد از مردم دارای وسیله ی نقلیه میباشند و حداقل در هفته یکبار برای گردش از خانه خارج میشوند این مردم بیلبورد تبلیغاتی را هر روز در حال سفر برای کسب و کار و یا لذت بردن می بینند. قرار دادن یک آگهی در یک بیلبورد های تبلیغاتی که شامل نام شرکت و یک تصویر به یاد ماندنی از یک محصول و قابل مشاهده ۲۴ ساعت شبانه روز، هر روز از هفته است یک راه بسیار خلاقانه برای اطلاع رسانی یک تبلیغ میباشد.پیشینه بیلبورد های تبلیغاتی به تمدن‌هاي اوليه در تاریخ مصر باستان بر می گردد .ستون‌های سنگی اوبلیسک ،ستون‌هایی چهار وجهی با نوک هرمی شکل و ساخته شده از یک سنگ یک تکه هستند که هم جنبه تزئینی داشتند و هم برای حک کردن جملات مذهبی و دعاهای مختلف بکار می رفتند. هرچند مطالب موجود بر این ستون‌ها محدود به موارد مذهبی و سیاسی است، اما بدون شک در تعریف امروز از تبلیغات می‌گنجد. نخستین قدم‌ها در مسیر بیلبورد های تبلیغاتی در سال۱۴۵۰، زمانی که «یوهان گوتنبرگ» ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد، بر مي‌گردد كه با انتشار برگه‌های آگهی دستی، تبلیغات به شکل امروزی آن به مردم معرفی شد. در سال ۱۷۹۶ با تکمیل روش‌های لیتوگرافی، اولین پوستر تصویرسازی شده به وجود آمد. به مرور زمان، مردم به دنبال فضاهایی مناسب برای نصب آگهی‌های خود بودند تا در محدوده زمانی مشخص، بیشترین بازدیدکننده و بالاترین تأثیر را داشته باشد؛ به این ترتیب، ستون‌ها و جعبه‌های ویژه نصب آگهی در نقاط پر رفت‌و‌آمد شهرها برپا شد.اولین بار تبلیغات در حاشیه جاده‌ها توسط بازرگانان و کسبه محلی غرب ها به کار رفت. آنها علامت‌ها و تابلوهایی را بر دیوارها و نرده‌ها نقش کرده یا پوسترهایی را بر روی تیرهای تلگراف، دیوارها و هر محل ممکن، نصب می‌کردند. در نیویورک در سال ۱۸۳۵، اولین پوستر بسیار بزرگ در فضای خارجی نصب شد. اولین بیلبورد تبلیغاتی سه بعدی در اوايل قرن بيست و يكم در غرب تبليغي براي يك فروشگاه زنجيره‌اي فست‌فود طراحي شد كه در آن گاوي خارج از صفحه بيلبورد در حال نوشتن يك شعار عليه مصرف گوشت گاو با غلط املايي را نمایش می‌دادdon’t let frendz eat beef.و”تا به این سال بیلبورد های تبلیغاتی یکی از بهترین روش های تبلیغات محیطی میباشد

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *